Lady Moonlight
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Lady Moonlight

Een forum voor echte goths.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Familie is een groot goed (of niet?)

3 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Familie is een groot goed (of niet?) Empty Familie is een groot goed (of niet?) za jun 16, 2012 12:36 pm

Lucifer

Lucifer

Familie.
Iedereen heeft er een (joh trap ff een open deur in Rolling Eyes ).
Maar...wie beschouw jij als je familie? Je ouders (biologisch of niet), je broers/zussen (hetzelfde), je vrienden? En is bloedband wel echt zo belangrijk? Wat is de reden waarom jij je familie als je familie beschouwd? Gaat het om geld, status, macht,(on)afhankelijkheid (van wat voor soort dan ook), gedrag, geloofsovertuiging, etc, of is het echte onvoorwaardelijk liefde voor je familie (van welke soort dan ook)? Die jou (en jij hun net zo goed) steunen, helpen, voor je en met je strijden, waarmee je ruzie hebt (maar het ook weer goed kan maken), met je mee denken en noem het maar op?

Ik denk er zo over:

Nou heb ik een sterke, liefdevolle maar soms complexe band met mijn ouders en broer. Maar dat geld niet voor iedereen natuurlijk.

Dus:

Iedereen heeft familie. Maar het zijn de mensen waar om je het meeste geeft. Die het meeste tellen voor je. Ongeacht leeftijd, sekse, seksuele/politieke voorkeur, bloedband, religie, achtergrond en nog veel meer.

DAT zijn de mensen die het meeste tellen voor mij. Dat is familie voor mij.

Wat denken jullie?

2Familie is een groot goed (of niet?) Empty Re: Familie is een groot goed (of niet?) ma jun 18, 2012 11:17 am

Lucifer

Lucifer

Was in een over-corny-aanse stemming drunken Razz

MuseLovertje

MuseLovertje

Ik heb geen broers of zussen. Razz Maar wel veel ooms, tantes, neefjes en nichtjes. Ik heb eigenlijk maar met een paar mensen echt een band. Ik heb nooit echt een familiegevoel op de een of andere manier. Alleen wel dat ik naar bepaalde mensen toe trek, en daar wel een band mee heb. Met mijn ouders heb ik wel een goede band. ^-^ Had in het begin van mijn puberteit wel veel ruzie met mijn moeder vooral. Maar dat is al een langere tijd echt over. Het gaat nu echt weer goed. En daar ben ik wel erg blij mee. :3 Mijn vader en ik zijn ook erg hetzelfde, vooral qua innerlijk. en mijn moeder is echt heel zorgzaam en heel lief. We gaan soms ook met zn drieen naar concerten. Denk dat je dat ook niet vaak hoort. xD
Voor de rest vind ik mijn vrienden en vriendje wat belangrijker dan bijna al mijn familieleden.

Lucifer

Lucifer

De band met mijn familie is sterk, warm, liefdevol, maar complex en heel belangrijk voor mij. Dit komt o.a door tegenslagen/problemen die mijn ouders, broer en ik, individueel en met elkaar samen hebben moeten doormaken. Daarnaast hebben we allemaal een vorm van autisme, om niet te vergeten.
De band met mijn moeder was (en is soms nog) nooit makkelijk geweest. Veel ruzie en conflicten hadden wij de eerste 10 a 11 jaar van mijn leven. Later is deze verbeterd en sterker geworden en deden wij veel dingen samen. Sinds de scheiding van mijn ouders is het soms wel moeilijk qua stemming.
De band met mijn vader was net omgekeerd (maar dan zonder het type conflicten als die met mijn moeder, anders.). We waren die eerste jaren heel close. Maar mijn vader heeft een hele hoop shit in z'n leven mee moeten maken, wat een diepe afdruk heeft gemaakt op z'n ziel, met veel verdriet en pijn tot gevolg. Daardoor verslapte de band met mijn vader, en deden heel weinig met elkaar. Dit is nu aan het herstellen, net als dat hij nu aan het herstellen is, en dat is heel erg fijn. We groeien weer naar elkaar toe.
De band tussen m'n broer en ik is eigenlijk altijd wel close geweest. Dat was vroeger wel anders, met zes jaar leeftijdsverschil. Dan had je het over een puberjongen van 12 en een kleine prut van zes Razz . Later zijn we alsnog naar elkaar toe gegroeid, hoewel de band wel iets aan het verslappen was, omdat hij nu een echte volwassen vent aan het worden is en niet meer thuis woont. Dat lijkt me dan ook logisch.
Veel vrienden heb ik nooit gehad. Wel een (paar) beste vriendinnen/vrienden. Een vriendje ook niet echt. Nooit serieus en dat hij echt voor mij wou gaan (en dat was ook wederzijds :-E). Zo'n iemand zal vast nog wel ergens rondzwemmen in de grote oceaan der liefde (en dan heb ik het niet over Aquaman, he's gay Razz ). Very Happy

5Familie is een groot goed (of niet?) Empty Re: Familie is een groot goed (of niet?) wo jun 20, 2012 10:23 am

Tezzie

Tezzie

Mijn familie = mensen waarbij ik op verjaardag om de koffie moet.

:')

Lucifer

Lucifer

MOET als in de zin van: "we hebben er geen zin in, maar we moeten toch, want anders krijgen we gelazer Mad "??? :-^

Tezzie

Tezzie

Nee omdat dat gewoon hoort Razz

Op zich niks vervelend maar ik ben de oudste en men oudste nichtje is net 13 ofzo dus ik verveel me altijd echt dood op feestjes x_x

8Familie is een groot goed (of niet?) Empty Re: Familie is een groot goed (of niet?) ma jun 25, 2012 11:03 am

Lucifer

Lucifer

Da's precies wat ik bedoel. What a Face

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum