Lady Moonlight
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Lady Moonlight

Een forum voor echte goths.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Wat is Goth nou eigenlijk?

+8
Harmpje
VeroowRocks
Tezzie
Tree
Spirit-of-nostalgia
Vampire
MANOUK
DarkRomantica
12 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

1Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Wat is Goth nou eigenlijk? di aug 18, 2009 5:00 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Vraag en antwoord model :]

Wat is Gothic?
Is een muziekgenre, een soort duistere Postpunk die zich ontwikkelde in de late jaren 70 en vroege jaren 80.
Het is ook een subcultuur, een groep van mensen Goths genaamd verenigd door hun liefde voor deze muzieksoort.

Wat is Gothic muziek?
Zoals al eerder vermeld is het een soort donkere Postpunk. Wat wil zeggen dat het zich ontwikkelde uit Punk. En hebben een hoop Gothic bands nog steeds een geluid gelijkend op Punk.
Bauhaus, The Sisters Of Mercy, Christian Death, The Cure, Siouxsie And The Banshees, Alien Sex Fiend,... zijn een aantal prominente Goth klassiekers. Maar Gothic is niet gestorven na de jaren 80, het is gewoon underground gegaan. Er zijn ook nog hopen populaire recentere Gothic bands zoals Cinema Strange, Bloody Dead And Sexy, Elusive, Frank The Baptist, All Gone Dead, Eat Your Make-Up,...

Zijn er verschillende soorten Gothic muziek?
Ja, er zijn een handvol verschillende Gothic subgenres. Gothic komt in twee grote categorieën; bands met een eerste generatie sound en bands met een tweede generatie sound.

De eerste generatie is de eerste Gothic muziek en de latere bands met hetzelfde geluid. Dit blijft allemaal vrij dicht bij de Punk roots van het genre. Onder dit vallen drie Goth subgenres; Deathrock, Batcave en 80s Popgoth.
Deathrock was de eerste generatie van Gothic die zich ontwikkelde in Amerika. Van alle de subgenres zit dit het dichtste bij de Punk roots. Bekende Deathrock bands zijn Christian Death, Kommunity FK en 45 Grave.
Batcave was de eerste generatie van Gothic die zich ontwikkelde in Europa. Het had meestal een meer gloomy en experimentele sound, zoals Alien Sex Fiend, Specimen en Virgin Prunes.
80s Popgoth is niet echt een subgenre. Maar sommige van de eerste Gothic bands zijn moeilijk in een subgenre te classificeren, zoals The Cure en Siouxsie And The Banshees.

De tweede generatie van Gothic begon in het midden van de jaren 80. Een nieuw soort Gothic dat zich verder verwijderd had van de Punkwortels van het genre. Het klonk nog steeds Gothic maar anders. Twee subgenres vielen er ooit onder; Gothic Rock en Dark Wave.
Gothic Rock is Gothic met wat Hard Rock invloeden, meestal met een diepe mannelijke stem. De meest bekend Gothic Rock bands zijn The Sisters Of Mercy, Fields Of The Nephilim en The Mission.
Dark Wave is Gothic met wat Ethereal en Electro invloeden eraan toegevoegd. Het lijkt niet meer echt te bestaan als een Goth subgenre. Dark Wave heeft voor het grootste deel zich verwijderd van zijn Gothic invloeden en is nu een onafhankelijk genre. Alleen een minderheid blijft behoren tot het Gothic genre vandaag. Voorbeelden van "Gothic Dark Wave" zijn Xymox, Frozen Autumn en Sopor Aeternus.

Is Metal en Rock zoals Nightwish, Cradle Of Filth, Evanescence, Marilyn Manson, Within Temptation,... Gothic?
Nee, ik vrees van niet. Totaal verschillende soort muziek. Zoals het zogenaamde Gothic Metal is in feite niet Gothic, het is gewoon een naam. Deze muziek word veel verward omdat het ook vaak duistere thema's heeft. En omdat veel van de fans het genre (meestal Metalheads) ook zwarte kleding dragen. Wat hen voor mensen die er niet veel van kennen er gelijkaardig doet uitzien.

Is elektronische muziek zoals Combichrist, VNV Nation, Grendel, Covenant, Front 242,... Gothic?
Nee weer niet, compleet ander soort muziek. Deze muziek of de meeste fans ervan (Cybers meestal) lijkt of lijken totaal niet op Gothic. Met als uitzondering een minderheid van de Cybers die zich een beetje Gothic kleed. Deze muziek word vaak verward met Goth omdat het vaak te horen is op dezelfde fuiven en festivals. Alhoewel dit steeds minder voorkomt.

Wat is een Goth?
Een Goth is iemand met een liefde voor Gothic muziek. Een Goth zal waarschijnlijk ook houden van andere soorten muziek. Maar hij zal zeker ook veel Gothic beluisteren. Veel Goths tonen hun voorkeur voor dit genre door zich op een bepaalde manier te kleden.

Maar was Goth geen levenswijze of zelfs een geloof?
Ik vrees dat dit ook niet klopt, behalve hun voorkeur voor Gothic muziek is iedere Goth anders. Het zijn allemaal individuen die allemaal leven op hun eigen unieke manier. En Gothic is zeker geen religie. Er zijn geen overtuigingen of idealen verbonden met de subcultuur. Veel Goths zijn zelfs al lid van een geloof die niets te maken heeft met Gothic.

Waarom wist ik dit nog niet?
Je bent belogen geweest door de media die voor het merendeel onwetend over het onderwerp. In de jaren 80 wist iedereen goed wat Gothic was, zelfs de media (in de Anglosaxische landen toch). Omdat de muziek en de subcultuur zo goed was als mainstream was voor een periode. In de jaren 90 toen Gothic terugkeerde naar de underground begonnen de problemen. De media begon Gothic te verwarren met andere thematisch duistere muziek. Of zelfs met alles wat enigszins duister leek zoals Vampirisme, Satanisme en schoolschieters. Daarom blijven de meesten vandaag totaal onwetend over wat Gothic precies is. Gelukkig vond jij nu één van de weinige betrouwbare bronnen over het onderwerp die er te vinden zijn.

https://ladymoonlight.actieforum.com

2Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? za aug 22, 2009 5:24 am

MANOUK

MANOUK

Wist je dat op Wikipedo staat dat Nightwish enzo gothic metal is? affraid
Daar krijg ik echt haar-uit-mijn-hoofd-trek neigingen van zeg xD
affraid <-- is koel btw XD

http://www.last.fm/user/Manouk666

3Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? za aug 22, 2009 5:31 am

Vampire



Ik word zo gek van die gasten die zeggen "Ik ben gothic want ik luister Black Metal"

Als ik ze vraag wat gothic is dan krijg ik hele domme antwoorden, net zoals ik ze wel eens goth muziek vraag en dan krijg ik juist allemaal bands als Dimmu Borgir te horen ><

Het zijn voornamelijk jongens die beweren goth te zijn hier overigens :']
De meisjes zijn hier meer emo O.o
En de jongens zijn hier gewoon dom.

Ik zeg dan ook niet dat ik me stiekem best wel goth voel :']



Laatst aangepast door Vampire op di aug 31, 2010 11:07 am; in totaal 1 keer bewerkt

4Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? za aug 22, 2009 5:32 am

MANOUK

MANOUK

Ik ben ook gewoon niet gothic ofzo xD
Ik vind veel van die kleding geweldig, en de muziek ook wel leuk.
Maar ik ben meer een metalhead achtig iets denk ik.
Als ik dan toch in een kotje gepropt moet worden xD

http://www.last.fm/user/Manouk666

5Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? za aug 22, 2009 2:33 pm

Spirit-of-nostalgia

Spirit-of-nostalgia

Ghehe, ik ben niet eens in een hokje te stoppen. Vind teveel dingen leuk x'D

http://creepiestcrawler.blogspot.com

6Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? wo sep 02, 2009 12:24 pm

Vampire



Ik pas in geen enkel hokje x]
Op perky goth na, daar is dan ook niet heel erg veel van bekend. Maar wat er van bekend is dat klinkt en ziet er heel erg uit als mij albino

7Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? wo sep 02, 2009 12:35 pm

Tree

Tree

wat maakt je een metalhead? Ik bedoel ik luisterveel al metal en veel van mijn lievelings bands vallen daar ook onder, maar ik luister evengoed naar de beatles en flogging molly bijvoorbeeld. (last shadow puppets!!)

8Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? wo sep 02, 2009 12:38 pm

Vampire



Als ik dat vraag aan iemand die zich een metalhead noemt krijg ik antwoorden als:

Alleen metal luisteren (en dan bedoelen ze meestal alleen maar death en black en wat softer is is volgens hun geen metal)
Zuipen
Drugs
Headbangen

Volgens mij zijn veel van mijn vrienden een beetje erg dom.
Dat zeggen ze zelf ook overigens, veel stroom 1 en 2ers.
Hier Havo

Tijdens het uitgaan ben ik bijna de enige die niet drinkt en geen drugs gebruikt, oh en niet rookt xD

9Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? wo sep 02, 2009 12:51 pm

Tree

Tree

hmmmm rare opvatting, death metal en black metal zijn wel degelijk anders als normale metal, maar bevat wel de zelfde basis elementen waardoor het eigenlijk je net zo goed een metalhead zou maken. En dat andere komt alleen van kneusjes af, zuipen drugs gebruiken en roken hoort er dus niet bij. Gebruik je drugs ben je gewoon een rockende junk maar meer niet. Enja drinken is wel lekker maar nou niet echt iets voor een metalhead. owja en roken is gewoon te verslavend.

10Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? wo sep 02, 2009 12:53 pm

Vampire



Dat antwoord krijg ik.
Bands als Iron Maiden vinden ze geen metal O.o
Metallica, vinden ze geen metal..

11Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? wo sep 02, 2009 12:56 pm

Tree

Tree

mmm metallica vind ik zelf ook net op t randje zitten, maar iron maiden cyclops dat is gewoon godslaster

12Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? wo sep 02, 2009 1:05 pm

Vampire



Ik vind juist de black en death metal niet mooi x]

Wat is Drenthe soms stom eigenlijk.
Alleen metalheads en emos.
Vooral emos. En mensen die zich goth noemen omdat ze naar black en death metal luisteren. (de goths van Drenthe ahum)

Voor zover ik iedereen ken tenminste xD

13Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? wo sep 02, 2009 1:10 pm

Tree

Tree

death en black metal is een kunst die je moet kunnen waarderen, als je dat eenmaal kan is het geniaal, maar ik sta dan ook open voor vrijwel alle soorten van muziek.

14Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? wo sep 02, 2009 1:11 pm

MANOUK

MANOUK

Wat een rare opvattingen hebben sommige mensen toch over die dingen. xD
Ik luister wel veel black en death maargoed.
Ik vind Metallica ook wel redelijk metal-achtig. Of iig St. Anger, daar kun je er toch niet meer omheen.
Iron Maiden heb ik inmiddels iets te vaak gehoord. xD

Hier lopen voornamelijk huppelkutten rond o.O

http://www.last.fm/user/Manouk666

15Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? wo sep 02, 2009 10:21 pm

Vampire



Hier hebben we ook veel huppelkutten xD

16Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? do sep 03, 2009 12:59 am

MANOUK

MANOUK

Die vind ik eng. En zij mij nog enger geloof ik xD

http://www.last.fm/user/Manouk666

17Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? do sep 03, 2009 3:33 am

Tezzie

Tezzie

Huppelkutten en kakkers ja Dx

En mensen die eerst 'emo' waren en nu massaal hun haar blond hebben geverfd.

18Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? do sep 03, 2009 3:34 am

MANOUK

MANOUK

Ja inderdaad, al die emo's zijn plotseling huppelkut o.O
Echt raar, ook allemaal tegelijk enzo.

http://www.last.fm/user/Manouk666

19Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? do sep 03, 2009 7:15 am

Gast


Gast

Niks mis met blond hea? x'D
Ik ben zelf nl. blond en ABSOLUUT GEEN HUPPELKUT.
Maarja,ik haat die huppelkutten ook die eerst emo waren ook,ik ken er nl. een paar..
En in Utrecht stíkt het van de huppelkutten & kakkers. Neutral
Behalve met Summer Darkness,nouja,dan nog steeds wel,maar dan zyn er meer goths enzo.

20Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? do sep 03, 2009 7:52 am

Vampire



Hier ook een blondje xD

21Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? do sep 03, 2009 9:32 am

MANOUK

MANOUK

Ik was ook blond vroeger xD

http://www.last.fm/user/Manouk666

22Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? do sep 03, 2009 11:01 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Van nature heel donkerbruin haar, en nu alweer geruime tijd zwart ;p

https://ladymoonlight.actieforum.com

23Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? vr sep 04, 2009 10:20 am

Tezzie

Tezzie

Muahaha ik ben vaag blond x].
Maar niet blond-blond.

24Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? vr sep 04, 2009 10:34 am

Tree

Tree

blond geboren zwart geworden, op me babyfoto's heb ik allemaal witblond haar, tegenwoordig is het pikzwart

25Wat is Goth nou eigenlijk? Empty Re: Wat is Goth nou eigenlijk? vr sep 11, 2009 3:18 pm

VeroowRocks

VeroowRocks

ik ben blond tongue Al mijn hele leven, nou ja toen ik geboren werd had ik vreemd genoeg donker haar (komt denk ik door het gebrek aan licht ofzoiets in de baarmoeder) en ik wou eens een keer roodbruine strengtjes in mijn haar, maar toen werd mijn hele haar roodbruin, maar na een week was het al weer weg.
Mijn haarverhaal cyclops in het verkeerde topic Shocked

ik ben ook niet huppel like, ik heb het één of andere vermogen om per se altijd iets anders te willen dan de massa ( ik haat massa, wat dus voor het grootste deel huppel is O.o

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum