Lady Moonlight
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Lady Moonlight

Een forum voor echte goths.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Clan of Xymox

+3
winterglow
DarkRomantica
Spirit-of-nostalgia
7 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Clan of Xymox Empty Clan of Xymox di aug 18, 2009 10:08 am

Spirit-of-nostalgia

Spirit-of-nostalgia

Clan of Xymox COX1%20for%20myspace%20

Xymox werd in 1984 in Nijmegen opgericht door Ronny Moorings uit Roosendaal en Anke Wolbert uit Eindhoven, beiden studenten. Toen Wolbert naar Amsterdam diende te verhuizen, werd het project tijdelijk onderbroken. Moorings volgde haar echter, en uiteindelijk maakten ze samen het album Subsequent Pleasures, dat op 500 exemplaren uitgebracht werd en een verzamelobject is geworden. Deze eerste proeve trok enige aandacht over de landsgrenzen heen, en Xymox gaf een concert in Parijs. Met Pieter Nooten als synthesizerspeler, Moorings als zanger en Wolbert op de basgitaar begonnen ze hun eerste successen te oogsten. Nadat Moorings toevallig Dead Can Dance had ontmoet, traden ze enkele malen tezamen op, waardoor de groep een contract met het Britse label 4AD veroverde. Nooten verliet Xymox, maar kwam nog eens terug voor de opnames van het eerste album op 4AD, Clan of Xymox; voor concerten werd hij door Frank Weyzig vervangen.

Xymox veranderde in 1985, analoog met het album, zijn naam in Clan of Xymox. Het album bleek zeer succesvol; nog tijdens de Europese tournee werden er ruim 100.000 exemplaren van verkocht. Clan of Xymox werd eveneens door John Peel ontdekt, wat hun populariteit nog vergrootte. Definitieve bekendheid kreeg de band met het nummer 'A Day'; de videoclip hiervoor werd door 4AD aangekocht en via MTV en Super Channel verspreid.

In de Verenigde Staten bereikte Xymox in 1989 nummer één met het nummer 'A Million Things'. Het album uit dat jaar, Twist of Shadows, verkocht meer dan 300.000 exemplaren in Amerika; Xymox was nu een contract met Polygram aangegaan, en werd een groot commercieel succes. Het verdere album Phoenix volgde; in 1991 verliet Wolbert de groep, en ook Nooten trok zich definitief terug. Begin jaren 90 werd het enigszins stil rond Xymox: de stijl was commerciëler geworden, de albums uit die jaren vertoonden enige dance-invloed, en in 1993 werd Xymox stilgelegd.

In 1997 werd het project opnieuw opgepikt, nu terug onder de naam Clan of Xymox. Albums als Hidden Faces en Creatures negen naar gothic rock en werden positief onthaald; de recentste vertonen echter future pop-invloeden, die — allicht vooral bij traditionele fans — enige kritiek uitlokken.

Clan of Xymox vertoont een aantal diverse invloeden: de combinatie van synthesizers met gitaren doet enerzijds aan Britse new-wave-gitaarbands als Bauhaus of The Sisters of Mercy denken, en tendeert anderzijds ook naar Duitse industrial-groepen als DAF of Einstürzende Neubauten. De noemer darkwave kan men wel aan Clan of Xymox toekennen, afgaand op de ietwat melancholische stemming en chromaticiteit van vele melodieën. Ook gaan de bandleden in het zwart gekleed, met de typerende gothic-make-up.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Clan_of_Xymox



Ik vind dit zelf een van de betere bands die er zijn. Het zit goed in elkaar, de teksten zijn vaak gewoon poëtisch te noemen, het is mooi en fijn om naar te luisteren. Het luistert makkelijk. Je kunt er troost uit putten als het even niet mee zit of zo.
Het album 'Medusa' vind ik zelf het mooiste.
En daarnaast zijn de nummers: 'Jasmine & Rose', en 'This World', 'Piano Piece' en 'A Day' ook heel erg fijn.

http://creepiestcrawler.blogspot.com

2Clan of Xymox Empty Re: Clan of Xymox di aug 18, 2009 10:11 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Medusa is sowieso hun beste album^^
Jasmine & Rose is een heel fijn nummer en van Xymox vind ik January ook wel erg goed :]
Die zouden ze eigenlijk eens moeten remasteren haha..

https://ladymoonlight.actieforum.com

3Clan of Xymox Empty Re: Clan of Xymox wo aug 19, 2009 6:43 am

Spirit-of-nostalgia

Spirit-of-nostalgia

Ik heb nu net Breaking Point gedowned. Dat is de laatste, alweer uit 2006. Ze moeten eens nieuwe muziek gaan maken, ghehe.

http://creepiestcrawler.blogspot.com

4Clan of Xymox Empty ik heb ze gezien^^ wo aug 19, 2009 10:35 am

winterglow



had kaartjes voor hun gewonnen in p60 in amstelveen hetw as echt awesome!

5Clan of Xymox Empty Re: Clan of Xymox wo aug 19, 2009 10:36 am

Tezzie

Tezzie

Ik heb hier nog nooit naar geluistert D:

*spank me maar ja*

*gaat downloaden*

6Clan of Xymox Empty Re: Clan of Xymox wo aug 19, 2009 10:37 am

Tezzie

Tezzie

Duuude hun discografie is 1 gig xD.

Ik download hun nieuwste album, uit 2009 :') is die oké?

7Clan of Xymox Empty Re: Clan of Xymox wo aug 19, 2009 10:40 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

MARGARET, ZE HEBBEN EEN NIEUW ALBUM!!

Waarom wist ik dat niet?! *spankt zichzelf*

Ga hem ook even downen xD

https://ladymoonlight.actieforum.com

8Clan of Xymox Empty Re: Clan of Xymox wo aug 19, 2009 10:45 am

Tezzie

Tezzie

*spankt terug*

Och heb ik toch nog wat goeds in men leven gedaan Razz

9Clan of Xymox Empty Re: Clan of Xymox vr aug 21, 2009 6:35 am

Vampire



Ik ken lang niet al hun nummers maar de nummers die ik ken vind ik goed Smile

10Clan of Xymox Empty Re: Clan of Xymox vr aug 21, 2009 7:53 am

Spirit-of-nostalgia

Spirit-of-nostalgia

Ze zijn echt zo goed. Ik wil ze echt een keer live zien + meeten.

http://creepiestcrawler.blogspot.com

11Clan of Xymox Empty Re: Clan of Xymox vr aug 28, 2009 9:23 am

Gast


Gast

Ik ken maar 4 nummers ofzoo. Embarassed

12Clan of Xymox Empty Re: Clan of Xymox vr aug 28, 2009 11:58 am

Tezzie

Tezzie

Heb nu 1 album op men pc staan, het is fijne muziek (:

13Clan of Xymox Empty Re: Clan of Xymox wo jul 07, 2010 9:47 am

evanescencelover

evanescencelover

lang leven mij papa top band <3

14Clan of Xymox Empty Re: Clan of Xymox wo jul 07, 2010 9:47 am

insanity-perdition



Komt Joyce ook wel weer aan met haar Papa Razz

15Clan of Xymox Empty Re: Clan of Xymox wo jul 07, 2010 11:02 am

evanescencelover

evanescencelover

tja kan er niks aan doen kan ook wel over amy lee zijke XD
maar weet iedereen ook al Razz

16Clan of Xymox Empty Re: Clan of Xymox wo jul 07, 2010 11:54 am

insanity-perdition



hahahaaha idd :'D
Daar heb k al genoeg over gehoort ^^
maar ze is ook wel goed vind ik:P

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum