Lady Moonlight
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Lady Moonlight

Een forum voor echte goths.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

vooroordelen

+7
Spirit-of-nostalgia
MuseLovertje
Tezzie
Vampire
Lady Stardust
insanity-perdition
VeroowRocks
11 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1vooroordelen Empty vooroordelen zo jan 10, 2010 5:11 am

VeroowRocks

VeroowRocks

Je hoort heel veel dat andere mensen een verkeerd beeld hebben van 'alternatieve' (qua kleding en muziek, niet te serieus opvatten) mensen. Kortom bevoordeeld.
Maar laatst stuitte ik op een ander forum en daarbij beweerde iemand dat alternatieve mensen ook heel bevooroordeeld zijn over andere mensen.
Daarbij kwam ze met de conclusie--> omdat iedereen hun afstoot, stoten zij ook iedereen af.
Ik vind persoonlijk dat het niet ligt aan wat voor stijl je hebt of je alternatief per se bent, maar het gewoon ligt aan jou als persoon en gevoelig bent om in hokjes te denken of niet...

Wat vinden jullie hiervan?

2vooroordelen Empty Re: vooroordelen zo jan 10, 2010 6:23 am

insanity-perdition



dat is idd wel zo igg. ö
alleen verschilt dat ook nog per persoon, de een flipt als hij/zij uitgescholden word, en de ander loopt gewoon weg en negeert het.

3vooroordelen Empty Re: vooroordelen zo jan 10, 2010 6:24 am

Lady Stardust

Lady Stardust

Ik vind dat je gelijk hebt. Kijk maar bijvoorbeeld naar scenes. Ze zijn zelf zo bezig zichzelf in dat scene hokje te stoppen dat hun gedrag tegen anderen arro is.

4vooroordelen Empty Re: vooroordelen zo jan 10, 2010 11:02 am

Vampire



De reden waarom ik niet in de anti-huppelkut hyve zit, omdat niet alle huppels meteen gemeen zijn 8-)

Ik vooroordeel niet zo snel zover ik weet, omdat ik zelf weet hoe het is als iemand raar over je denkt zonder dat diegene je kent. Tuurlijk heb ik wel een eerste indruk, dat is dan: aardig of niet. Maar aan het uiterlijk zou ik dat niet aflezen eerder aan het gedrag en de uitstraling.

5vooroordelen Empty Re: vooroordelen zo jan 10, 2010 11:56 am

Tezzie

Tezzie

Ja, ik heb zelf ook gauw de neiging om te zeggen 'all die huppels' en dan in de negatieve manier...

Maar meestal gaat het dan over 'bepaalde mensen' waarvan ik dan geen zin heb om de namen te noemen.

Want ik heb ook gewoon 'van die huppels' als goede vrienden :').

..

Maar om nou te zeggen 'alle huppels zijn stom' dat gaat dan toch te ver (als je er over nadenkt ja).

Wow ik dacht na.

6vooroordelen Empty Re: vooroordelen zo jan 10, 2010 12:37 pm

MuseLovertje

MuseLovertje

Ik denk zoiezo wel dat mensen in hokjes denken, of je wil of niet.
Mja ik ben het wel eens met Tezzie verder.

7vooroordelen Empty Re: vooroordelen za jan 30, 2010 10:29 am

Spirit-of-nostalgia

Spirit-of-nostalgia

In hokjes denken is makkelijk.

Ik probeer zelf mensen toch voornamelijk als mensen te zien, zonder er meteen een een hokje aan te verbinden. Ik vind het zo nutteloos, het zegt verder ook niets over de persoon zelf.

http://creepiestcrawler.blogspot.com

8vooroordelen Empty Re: vooroordelen ma dec 20, 2010 1:29 pm

BlackRose

BlackRose

Spirit-of-nostalgia schreef:In hokjes denken is makkelijk.

Ik probeer zelf mensen toch voornamelijk als mensen te zien, zonder er meteen een een hokje aan te verbinden. Ik vind het zo nutteloos, het zegt verder ook niets over de persoon zelf.

ja idd

9vooroordelen Empty Re: vooroordelen ma jun 13, 2011 9:35 am

BlackAngel

BlackAngel

Daarbij kwam ze met de conclusie--> omdat iedereen hun afstoot, stoten zij ook iedereen af.
Dat is weer eens een typisch voorbeeld van hoe "gewone mensen" verwachten dat iedereen net zo is als zij, het lijkt me trouwens verschrikkelijk eenzaam als je zo bent Sad

Volgens mij ben ik zo ongeveer het tegenovergestelde Cool

10vooroordelen Empty Re: vooroordelen di jun 14, 2011 9:33 am

Sirmentro Enduros

Sirmentro Enduros

Wat voor stijl je ook bent, alto of niet alto, huppel, hiphopper of wat dan ook, zegt eigenlijk niets over wie je bent. Er zijn zekere gedrag codes waar mensen van bepaalde stijlen binnen neigen te denken en of mee worden geassocieerd, maar iedereen is anders.
En zelf heb ik tot een grote verandering in levens situatie tot een half jaar geleden in een vrienden groep gezeten met twee hiphoppers, een metalhead gekleed als gangsta zwerrie, een rocker, een huppel en ik zelf gothic ^^ ... en het ging geniaal goed samen...
Je kan wel "Je eigen soort" opzoeken en het hokje instappen, maar echte vrienden vind je niet op basis van je kleding of muziek smaak. Kijk naar mensen en zie wie ze van binnen zijn, niet van buiten.

http://sirmentro.hyves.nl/

11vooroordelen Empty Re: vooroordelen vr jul 01, 2011 8:41 am

BlackAngel

BlackAngel

Ik denk liever zo: de mensen die me veroordelen om hoe ik eruit zie doen er niet echt toe, en de mensen die er echt toe doen veroordelen me niet om hoe ik eruit zie.
En voor mij is een mens gewoon een mens, hoe hij of zij zich ook wil kleden.

12vooroordelen Empty Re: vooroordelen vr jul 01, 2011 9:26 am

insanity-perdition



Vandaag had ik thema dagen, wordt je ingedeeld moet je opdrachten doen. Ik zat bij Economie. Moesten we een rechtszaak nadoen.
Zo'n stom ventje die denkt dat hij wat is; "Jij wordt de schuldige, daar vind ik je wel zo'n type voor."
Hoe kan hij zoiets in godsnaam zeggen? Ik ben toevallig een verschrikkelijk verlegen persoon
en ik zou me nooit in de nesten helpen (als het gaat om school en rechtszaken enzo)
Om zoiets kan ik me echt boos maken. En het ergste is dat je er nooit wat aan zal kunnen doen.
Ze zullen altijd de zelfde mensen er voor aanblijven zien.

13vooroordelen Empty Re: vooroordelen ma jul 25, 2011 7:54 am

MuseLovertje

MuseLovertje

Dat is wel gemeen. Maar dat is vaak zo dat men denkt dat als je je zwart/alternatief kleedt, meteen een crimineel bent ofzo.
Heb ik ook weleens gehad hoor, ook dat mensen snel denken dat je aan drugs zit enzo.
(of ligt dat aan t feit dat ik me soms vreemd gedraag?)

14vooroordelen Empty Re: vooroordelen ma jul 25, 2011 8:04 am

Whiplash

Whiplash

Klinkt mij heel bekend. Ik word ook altijd overal uitgepikt enzo. Eerst was er iets gestolen door mensen die ik toen nog als 'vrienden' beschouwde bij een supermarkt. En zij hebben waarschijnlijk gezegd dat er nog iemand buiten op hen stond te wachten, maar er waren meer mensen van mijn leeftijd die daar buiten stonden te wachten op mensen of iets dergelijks. Maar de bedrijfsleider kwam gelijk naar mij toe en flipte helemaal. 'Als je nu weg gaat en we zien je op video dan ga bellen we de politie en ben je nog niet van mij af.' Ik zei heel rustig dat ik niet binnen geweest was en zij naar hartenlust de camerabeelden mochten bekijken of ik er op stond. En toen moest ik niet brutaal doen want 'mensen zoals ik' hadden al vaker bij hem gestolen...

http://www.last.fm/user/basszman

15vooroordelen Empty Re: vooroordelen ma jul 25, 2011 8:32 am

insanity-perdition



Oh god xD
daar wordt k altijd zo schijt ziek van.
En ik werd een keer aangezien voor drugs gebruik omdat ik in nederland woon Razz
ik moest wel 3x zeggen dat ik een hekel aan drugs heb voor hij er eindelijk over op hield.

16vooroordelen Empty Re: vooroordelen ma jul 25, 2011 9:02 am

MuseLovertje

MuseLovertje

Dat is altijd gemeen, als ze zeggen: "meer mensen als jij dat ook doen."
Dat heb je ook, alle Nederlanders roken minstens 3 keer per dag wiet.

17vooroordelen Empty Re: vooroordelen ma jul 25, 2011 10:42 am

insanity-perdition



idd.
ik kan daar echt slecht tegen.
Ook dat negers slechte mensen zijn. Ik praat niet veel met negers xD
maar als ze me is aanspreken zijn ze meestal erg beleefd tegen me.
2 vriendinnen van me vielen is van de fiets boven op elkaar (eentje had teveel gedronken ofzo)
en toen kwamen er ook twee negers aan en ze vroegen of alles oké was, ze hadden ook gewoon door kunnen lopen.Razz

18vooroordelen Empty Re: vooroordelen ma jul 25, 2011 12:57 pm

MuseLovertje

MuseLovertje

Dat heb ik meestal ook, maar nooit echt problemen gehad.
Maar ik denk wel dat veel minderheden daar last van hebben, vooroordelen.
Want dan valt het meer op als je wat doet zeg maar.

19vooroordelen Empty Re: vooroordelen wo mei 09, 2012 3:00 pm

MuseLovertje

MuseLovertje

Even alweer een dubbelpost, maar ik heb vandaag weer een leuk voorbeeldje.
Ik was vandaag naar zo'n zweverige winkel geweest, omdat ze daar veel epische spullen hebben ect. Daar had ik een sierradenkisje gekocht met een ankhje erop.
Daarnaast stond hetzelfde kistje, maar dan met een pentagram erop.
Ik wilde het kistje gaan betalen, en toen ze de winkeldame: ''Ik had echt verwacht dat je voor die met het pentagram zou kiezen, als ik je zo zie.''
Ze bedoelde het trouwens gewoon aardig, maar ik vond t wel geinig dat ze t zei.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum