Lady Moonlight
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Lady Moonlight

Een forum voor echte goths.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Kind met overgewicht slachtoffer van mishandeling?

+4
Tezzie
insanity-perdition
MANOUK
DarkRomantica
8 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Deze discussie is al oud, en stond een jaar geleden in de kranten. Toch ben ik benieuwd wat jullie er van vinden.

Een Britse gezondheidsexpert heeft geoordeeld dat kinderen met extreem overgewicht behandeld moeten worden als slachtoffers van mishandeling.

We kijken er niet van op wanneer een ondervoed kind uit huis wordt gehaald. De zorg van de ouders schiet zo ernstig tekort dat het kind alleen maar gered kan worden door de zorg in handen van anderen te leggen. Maar wat te denken van een kind dat zo dik is dat zijn gezondheid evenveel in gevaar komt als die van een ondervoed kind?

https://ladymoonlight.actieforum.com

MANOUK

MANOUK

Mishandeling is wat overdreven vind ik..

http://www.last.fm/user/Manouk666

insanity-perdition



dat is heel moeilijk.
ik ken wel een heel dik meisje die geloof ik ook mishandelt word maar ook heel dik is.
vind ik altijd wel zielig.
maar ze heeft meestal ook wel een grote bek ;p

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Ja, dat is moeilijk.
Maar ze is dik EN wordt mishandeld.

Dit gaat over het feit of het mishandeling is om je kinderen vol te proppen.
Aan de ene kant is het een teken van onverschilligheid vind ik, je geeft er weinig om,
hebt misschien geen tijd/zin om gezond te koken en haalt dus friet voor ze.

Aan de andere kant, je hebt geen idee wat voor gezondheidsrisico's je kind allemaal loopt met zoveel vet eten.

En in dat opzicht vind ik het raar dat ondervoede kinderen gelijk uit huis worden gehaald, vanwege gezondheidsrisico's en dikke kinderen niet, terwijl ze een gelijk risico hebben.

https://ladymoonlight.actieforum.com

insanity-perdition



ja dat klopt.
maar mijn oma bijvoortbeelt xD
ze vind het zielig als ik iets moet eten wat ik niet lust.
en ik lust like niks bijna xD
dus eet ik als ik bij mn vader ben eigenlijk altijd slecht.
gelukkig kom ik daar om het weekend dus word ik niet snel dik.
maar dat doet ze niet omdat ze dat makkelijk vind
dus ik denk dat het per familie verschilt.

Tezzie

Tezzie

Ik vind overdreven dikke mensen vaak erger dan dunne :l

Lady Stardust

Lady Stardust

DarkRomantica schreef:Ja, dat is moeilijk.
Maar ze is dik EN wordt mishandeld.

Dit gaat over het feit of het mishandeling is om je kinderen vol te proppen.
Aan de ene kant is het een teken van onverschilligheid vind ik, je geeft er weinig om,
hebt misschien geen tijd/zin om gezond te koken en haalt dus friet voor ze.

Aan de andere kant, je hebt geen idee wat voor gezondheidsrisico's je kind allemaal loopt met zoveel vet eten.

En in dat opzicht vind ik het raar dat ondervoede kinderen gelijk uit huis worden gehaald, vanwege gezondheidsrisico's en dikke kinderen niet, terwijl ze een gelijk risico hebben.

Ja, maar wat te doen als de kinderen een ziekte hebben en daardoor ondervoed is of obesitas heeft. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat kinderen zonder pardon uit huis worden geplaats.

En waneer is er sprake van mishandeling? Een vriendin van m'n zusje is uit proporties en haar familie ook, maar ze is niet 'beschadigd'.

MuseLovertje

MuseLovertje

Hmm... Ik vind het niet mishandeling te noemen. Meestal doen ouders het uit liefde of ze weten niet beter omdat ze zelf dik zijn. Uit huis plaatsing vind ik daarom geen goed idee, misschien gewoon een dietiste of een cursus gerzonder eten voor ze geven ofzo.

VeroowRocks

VeroowRocks

Mishandeling is denk ik ook wel een groot woord,
maar ligt gewoon aan de familie:
onverschilligheid/luiheid, geen tijd, houden TE veel van junkfood of obesitas zit gewoon in de familie...
Waarschijnlijk ook meer factoren, maar ik vertel nu ff die nu bij mij opkomen
allemaal behalve te laatste kan zien als mishandeling, ook in hoeverre het kind ermee eens, zover het nog zover kan nadenken, als de familie echt niet er iets aan wil doen, zou er misschien mensen moeten ingrijpen. Elke maand controle ofzoiets....
Maar mishandeling kan je echt pas zeggen, zodra de situatie weet.

SheAndHerDarkness

SheAndHerDarkness

Ik vind niet dat je dat mishandeling kunt noemen.
Die ouders zorgen er toch niet expres voor dat het kind overgewicht krijgt?
Ik vind wel dat er een teken van verwaarlozing in zit, als je je kind alleen maar ongezond eten zoals snoep en junkfood geeft,
maar mishandeling klinkt alsof ze het kind expres zo dik willen hebben o.O

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum