Lady Moonlight
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Lady Moonlight

Een forum voor echte goths.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Incest, helemaal afgekeurd worden?

+5
MuseLovertje
insanity-perdition
MANOUK
Tezzie
DarkRomantica
9 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Incest, helemaal afgekeurd worden? ma feb 01, 2010 9:11 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

"Ik slaap met mijn zus"

Citaat
[2/6/2008 Categorie: TV] Eén wereld snijdt op dinsdag 3 juni één van de laatste taboes aan: incest. In de documentaire “Ik slaap met mijn zus” maken we kennis met de Schotse Nick en Danielle en de Amerikaanse Tom en Stefanie. Beide koppels werden verliefd ondanks het feit dat ze familie zijn van elkaar.

Nick en Danielle
Nick (27) en Danielle (22) zijn elkaars halfbroer en -zus. Ze hebben dezelfde moeder, maar groeiden afzonderlijk op, zonder iets van elkaars bestaan af te weten. Nick werd immers opgevoed door pleegouders. Toen Nick en Danielle jaren later herenigd werden, voelden ze zich meteen tot elkaar aangetrokken. Hun kietelgevechten en intieme gesprekken evolueerden al snel tot een liefdesrelatie en drie weken nadat ze elkaar ontmoetten, hadden ze in het grootste geheim voor het eerst seks met elkaar. Niet lang daarna komt hun geheim uit, wanneer ze betrapt worden door hun beider moeder. Die klaagt Nick en Daniella aan voor incest, een misdrijf waarvoor je in Groot-Brittannië een levenslange gevangenisstraf kunt krijgen.

“Sleeping With My Sister” toont hoe Nick en Danielle met zichzelf in het reine proberen te komen en hoe ze bang afwachten welke juridische prijs ze voor hun liefde zullen moeten betalen. Nick en Danielle zijn in de war. Hun vrienden en familie keuren hun relatie af, maar het koppel stelt zichzelf ook vragen. Nick: “Wanneer je slaapt met je kleine zusje denk je: Wablief? Wat gebeurt hier?, maar tegelijkertijd kwamen er zo’n intense gevoelens bij kijken dat het heel natuurlijk aanvoelde. Het voelde niet verkeerd aan. Verwarrend? Dat wel. Maar verkeerd? Neen.”

Tom en Stefanie
Ook de Amerikaanse Tom (40) en Stefanie (37) zijn ook tot over hun oren verliefd op elkaar. Ook zij zijn halfbroer en –zus en groeiden afzonderlijk op. Tom werd bij zijn geboorte meteen geadopteerd en pas drie jaar geleden ontmoette hij zijn zus voor het eerst. Ondanks het feit dat zowel Tom als Stefanie vijftien jaar getrouwd waren en elk drie kinderen hadden, verklaarden ze elkaar hun liefde. Tom: “Op een dag stuurde ze me een e-mail, waarin ze zei dat ze ‘vreemde gevoelens’ voor me had. Daardoor durfde ik haar te vertellen dat ik van haar hield. We waren allebei vreselijk van de kaart en dachten: dit is gekkenwerk! Hoe zal dit ooit werken? Wat moeten we doen?” De documentaire toont hoe Tom en Stefanie greep proberen te krijgen op die vraag en hoe ze zich stilaan beginnen voor te bereiden op een leven met elkaar.

Genetic Sexual Attraction
Genetic Sexual Attraction (GSA) is het fenomeen dat waarschijnlijk aan de basis ligt van de onverwachte aantrekkingskracht tussen Nick en Danielle, en Tom en Stefanie. GSA is een fenomeen dat soms opduikt wanneer naaste familieleden die niets afwisten van elkaars bestaan en afzonderlijk zijn opgegroeid, elkaar ontdekken. Het ontdekken van een nieuw familielid en de eerste ontmoeting daarna kunnen met zulke extreme en intense emoties gepaard gaan, dat ze verward worden met seksuele aantrekkingskracht. GSA kan zowel voorkomen bij (half)broers en –zussen als bij ouders en kinderen. In sommige gevallen volgt er een liefdesrelatie.
Volgens dokter Maurice Greenberg, een expert in GSA, is Nick een typisch geval van iemand die getroffen is door GSA. Hij benadrukt dat het geen zin heeft om iemand als Nick te vervolgen, maar toch hangt er Nick en Danielle een gevangenisstraf boven het hoofd.


“Ik slaap met mijn zus” werpt kritische vragen op over de huidige incestwet. Koppels die familie zijn van elkaar, kunnen gestraft worden, zelfs als ze volwassen zijn en beiden instemmen met de relatie. Tom en Stefanie hopen daarom dat GSA-koppels binnenkort wél zullen aanvaard worden. Tom zegt: ‘Ik snap niet welke misdaad wij hebben begaan. Wij zijn gewoon twee mensen die elkaar graag zien.’


Een tijdje geleden zag ik deze reportage over incest. Ik had er werkelijk geen idee van wat de wetgeving over incest zegt.
Dit staat in het Burgerlijk wetboek van Belgie:

B.1. De artikelen 161 tot 164 van het Burgerlijk Wetboek bepalen:
Art. 161. Het huwelijk is verboden tussen alle bloedverwanten in de rechte opgaande en nederdalende lijn en de aanverwanten in dezelfde lijn.
Art. 162. In de zijlijn is het huwelijk verboden tussen broers, tussen zusters of tussen broer en zuster.
Art. 163. Het huwelijk is ook verboden tussen oom en nicht of neef, of tussen tante en nicht of neef.

In België wordt incest dus wel toegelaten als die personen meerderjarig zijn en met wederzijdse toestemming. Incest met een minderjarige blijft strafbaar. Want dan is er sprake van een ongelijke machtsverhouding. Twee volwassen personen mogen wel incest plegen maar niet voor de wet trouwen. Ook mag een neef niet met z’n nicht trouwen. In Nederland mag dat wel. Toch is het in veel landen wel gewoon om met een neef/nicht te trouwen. En ook daar kennen ze de uitdrukking “Neef en nicht vrijen dicht.” of één van de vele varianten.
Is incest tussen neef en nicht dan minder erg? Want dat wordt wel toegelaten…

In Groot-Brittannië (en nog heel wat andere landen) is incest bij wet verboden. Daarvoor kun je levenslang krijgen. Is een levenslange gevangenisstraf evenredig met het “misdrijf”, als je het al zo kunt stellen?
Om nou het geval van Nick en Danielle te nemen… Er zijn helemaal geen kinderen bij betrokken. Ze zijn beide volwassen en kinderloos. Ze kiezen bewust voor deze relatie. Kinderen kunnen er niet komen aangezien de vrouw al onvruchtbaar was voor ze aan die relatie begonnen. Wat doen ze dan “mis”, behalve dat het bij wet verboden is? Hebben de buren, om maar iemand te noemen, last van die relatie?

Uiteindelijk komen ze er vanaf met een jaar voorwaardelijk dacht ik. Ze gaan dus niet de gevangenis in en mogen wel nog bij elkaar leven maar dit enkel op voorwaarde dat ze geen seks meer hebben met elkaar. Maar wie gaat dit controleren? Wegens onvruchtbaarheid van de vrouw is zwangerschap uitgesloten.
Of incest nu legaal is of niet, het kan toch altijd en zelfs volledig legaal dacht ik. 2 kinderen met een verschillende moeder en dezelfde vader kunnen wel met elkaar trouwen of met hun vader. Als de vader één of beide kinderen niet erkent, is er voor de wet geen bloedband. En voor zover ik weet, wordt het DNA nog niet gecontroleerd bij een huwelijk.
Misschien zie ik het nu té simpel en kan het niet.

Incest is iets dat waarschijnlijk nooit zal goedgekeurd worden. Als het voor de wet wel kan, wordt het toch afgekeurd door het volk.
Ikzelf ben niet tegen incest. Ze doen maar, ik heb er weinig last van. Sowieso is dit een ver-van-mijn-bed-show. Ik krijg er helemaal niet mee te maken. Als m’n broer en zus iets zouden krijgen, zeg ik waarschijnlijk iets anders. En met m'n neefje wil ik ook al lang niet meer trouwen.
Zolang er geen kinderen bij betrokken worden, heb ik er weinig op tegen. Maar die gaan natuurlijk ook zelf kinderen krijgen en dan krijg je genetische afwijkingen.

Wat vinden jullie van incest? Moet het bij wet helemaal verboden worden?

https://ladymoonlight.actieforum.com

2Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? ma feb 01, 2010 10:07 am

Tezzie

Tezzie

Niks voor mij haha :')..

Ik heb er niet echt een mening over eigenlijk

3Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? ma feb 01, 2010 10:51 am

MANOUK

MANOUK

Als beide kanten er geen probleem mee hebben, waarom niet?
Vooral die gevangenisstraf vind ik absurd.
Je gooit toch ook geen homo's in de gevangenis omdat ze homo zijn?



Laatst aangepast door MANOUK op ma feb 01, 2010 10:56 am; in totaal 1 keer bewerkt

http://www.last.fm/user/Manouk666

4Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? ma feb 01, 2010 10:55 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Juridisch is het niet juist.
Maar als zij gelukkig worden, heb ik er ook niets tegen.
Alsof iemand er verder last van heeft..
Ik zat vooral te denken aan die genetische afwijkingen, die lijken mij eigenlijk een groot risico.
Ze zouden dan niet aan kinderen moeten beginnen.

https://ladymoonlight.actieforum.com

5Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? ma feb 01, 2010 10:57 am

MANOUK

MANOUK

Idd, kinderen kan een probleem zijn, dat is gewoon een feit.
Maar zonder dat zie ik geen probleem.
Niet dat ik het nou helemaal normaal vind, beetje vaag is het wel, maar als mensen er gelukkig van worden..

http://www.last.fm/user/Manouk666

6Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? ma feb 01, 2010 11:17 am

insanity-perdition



ik heb ooit een keer met mn neef gehad x'D
toen was ik nog wel klein dus of ik echt wat voor hem voelde weet ik niet.

7Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? ma feb 01, 2010 11:24 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Haha, maar dat is niet erg abnormaal lijkt me, het is voor de lol, ik ken wel weer mensen die met hun neef wilde trouwen toen ze klein waren xD

Maar echt, een serieuze langdurige relatie met je broer/neef?
Het is niet maatschappelijk geaccepteerd, maar daarom wel het discussieren waard.

https://ladymoonlight.actieforum.com

8Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? ma feb 01, 2010 11:31 am

insanity-perdition



whaha eindelijk iemand die het niet raar vind xD
ik heb er eigenlijk wel respect voor.
als je echt heel veel van iemand houd dan maakt het opzich niet uit hoe oud iemand is of als het familie is of weet ik het.

9Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? ma feb 01, 2010 11:55 am

Tezzie

Tezzie

In zo'n geval kun je wel beter kinderen adopteren.

(Minder risico op genetische afwijkingen gedoe)

10Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? ma feb 01, 2010 12:33 pm

MuseLovertje

MuseLovertje

Mja, waar maken we ons druk om.
Als 2 mensen van mekaar houden, maakt het toch niks uit?
Ieder zijn ding hoor.
Alleen zou ik dan geen kinderen nemen.

11Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? ma feb 01, 2010 2:38 pm

VeroowRocks

VeroowRocks

Als ze echt van elkaar houden, denk ik waarom niet. Ze zijn er allebei mee eens, dat is precies hetzelfde als twee mensen geen familie van elkaar (ze zijn zelfs nog afzonderlijk van elkaar opgegroeid).
Dat van dat genetic sexual attraction-gedoe vind ik onzin--> mensen proberen toch een bepaalde 'reden/argument' te verzinnen zoals dat genetic sexual blabla omdat ze incest niet 'normaal' vinden (past niet in hun wereldbeeld, en bla bla)
Met kindjes krijgen, zou best wel lastig kunnen worden-->kunnen idd beter gaan adopteren en als ze echt kinderen van hun samen zouden willen, dan moeten zichzelf grondig onderzoeken enzo.

12Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? zo feb 07, 2010 5:43 pm

Sirmentro Enduros

Sirmentro Enduros

Gevangenisstraf? Das toch absurd? Levenslang nog wel?

Wat gaat het de wet eigenlijk aan wat twee mensen in de slaapkamer doen?
Ik vind eigenlijk dat als een broer en zus (zelfs al zijn ze nog jong en/of zelfs al kennen ze elkaar al heel hun leven) verliefd op elkaar zijn, dat dat hun eigen probleem is. Uiteraard is er dan die hele kwestie rond machtsverschil, maar dan zouden ze moeten vaststellen of daar spraken van is. Das net als al die kleine regeltjes op school: ze slaan wel ergens op, ze willen bepaalde dingen voorkomen, maar als je dat gene voorkom is de regel ook onnodig, en ik heb altijd al het gevoel gehad dat ik zo'n regel mag overtreden als ik rekening hou met en voorkom waar ze voor zijn opgesteld.
Je kan het wel verbieden omdat er het risico is van machtsverschil, maar je zou eigenlijk moeten testen of het zo is. We hebben het wel over diepe emotionele kwesties die iemands leven kunnen bepalen, moeten we dan goedkoop zijn?

Kijk nu zal iedereen vast honderden argumenten hebben, maar dit is wat ik ervan vind: het gaat ons niks aan wat ze doen, en als ze er allebei voor in zijn en er geen (abnormale) eisen van partner aan partner word gesteld, of weet ik het, wie zijn wij dan om te zeggen van 'oh jemig, jullie komen uit hetzelfde gat, dat word gevangenis voor de rest van je leven' das toch gewoon middeleeuws barbaars? Surprised

http://sirmentro.hyves.nl/

13Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? zo feb 07, 2010 10:37 pm

Gast


Gast

Ze moeten het zelf weten als ze het met familie doen.
Maar incest in de zin van verkrachting...dat vind ik niet kunnen,gadver.

14Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? ma feb 08, 2010 5:28 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Sirmentro Enduros schreef:Gevangenisstraf? Das toch absurd? Levenslang nog wel?

Wat gaat het de wet eigenlijk aan wat twee mensen in de slaapkamer doen?
Ik vind eigenlijk dat als een broer en zus (zelfs al zijn ze nog jong en/of zelfs al kennen ze elkaar al heel hun leven) verliefd op elkaar zijn, dat dat hun eigen probleem is. Uiteraard is er dan die hele kwestie rond machtsverschil, maar dan zouden ze moeten vaststellen of daar spraken van is. Das net als al die kleine regeltjes op school: ze slaan wel ergens op, ze willen bepaalde dingen voorkomen, maar als je dat gene voorkom is de regel ook onnodig, en ik heb altijd al het gevoel gehad dat ik zo'n regel mag overtreden als ik rekening hou met en voorkom waar ze voor zijn opgesteld.
Je kan het wel verbieden omdat er het risico is van machtsverschil, maar je zou eigenlijk moeten testen of het zo is. We hebben het wel over diepe emotionele kwesties die iemands leven kunnen bepalen, moeten we dan goedkoop zijn?

Kijk nu zal iedereen vast honderden argumenten hebben, maar dit is wat ik ervan vind: het gaat ons niks aan wat ze doen, en als ze er allebei voor in zijn en er geen (abnormale) eisen van partner aan partner word gesteld, of weet ik het, wie zijn wij dan om te zeggen van 'oh jemig, jullie komen uit hetzelfde gat, dat word gevangenis voor de rest van je leven' das toch gewoon middeleeuws barbaars? Surprised

Ik ben het in grote lijnen met je eens, levenslang vind ik zelf ook overdreven.
Dat is een even lange straf als seriemoordenaars, en dat is te veel van het goede.
Machtsverschil is 1 ding, maar wat zouden de ouders ervan vinden?
Ik weet niet hoe de omgeving ertegenover staat verder, maar als buren ofzo heb je er geen last van.
En liefde straffen is verkeerd.
Maar er moet wel vastgesteld worden of er sprake is van liefde, machtsmisbruik of psychische afwijkingen.

https://ladymoonlight.actieforum.com

15Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? vr sep 24, 2010 2:20 pm

Radioactive



Incest in deze zin vind ik wel kunnen.
Alleen zouden ze dan niet aan kinderen moeten beginnen.

http://www.deltafaction.com/

16Incest, helemaal afgekeurd worden? Empty Re: Incest, helemaal afgekeurd worden? za sep 25, 2010 2:22 am

Vampire



Satania schreef:Incest in deze zin vind ik wel kunnen.
Alleen zouden ze dan niet aan kinderen moeten beginnen.

Mee eens.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum