Lady Moonlight
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Lady Moonlight

Een forum voor echte goths.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Jongeren Duitsland weer extreem rechts

5 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Jongeren Duitsland weer extreem rechts Empty Jongeren Duitsland weer extreem rechts ma feb 01, 2010 11:41 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Jongeren Duitsland lopen wél warm voor extreem rechts

Meer Duitse jongeren zijn actief in extreem rechtse bewegingen dan in de ‘gewone’ politiek. Dat blijkt uit een vandaag gepubliceerd onderzoek (PDF) dat in opdracht van het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken is uitgevoerd.

Het is schokkend dat extreem rechts succesvoller is bij het werven van mannelijke jongeren dan de gevestigde politieke partijen, aldus de auteur van het rapport. Het landelijke onderzoek is in 2007 en 2008 uitgevoerd onder 45.000 scholieren tussen de 14 en 16 jaar.

Van de jongens in die leeftijdcategorie is 5 procent aangesloten bij een neonazigroep, terwijl slechts 2 procent betrokken is bij reguliere politieke partijen. Het percentage meiden bij extreem rechtse groepen ligt op 2,6 procent. Vooral in het voormalige Oost-Duitsland zijn deze bewegingen populair.
Vijandig tegenover buitenlanders

Ook blijkt uit het onderzoek dat 20 procent van de mannelijke jongeren zeer vijandig tegenover buitenlanders staat. Bij de jonge vrouwen is een op de tien die mening toegedaan. Ook worden neonazisymbolen, zoals hakenkruisen, door gemiddeld 10 procent van de jongeren gebruikt. Volgens 14 procent van de ondervraagden was de Holocaust "niet vreselijk” en hebben de Joden hun uitroeiing in naziconcentratiekampen deels aan zichzelf te danken.

****

Ik vind dit een griezelig ontwikkeling, hebben ze nou nog niets geleerd?
Wat denken jullie?

https://ladymoonlight.actieforum.com

Tezzie

Tezzie

5%? Dat is like een op de twintig D:

Griezelig veel.

Lady Stardust

Lady Stardust

Ergens betwijfel ik of het een 'fase' is. Het zijn tenslotte tieners. Maar het zijn wel erg veel.

Punkers waren er ook in grote getale in de jaren '70 en waren meestal extreem links. Er zijn een enkeling er nog in blijven zitten, maar de meeste hebben nu mooi een huisje-boompje-beestje.

MuseLovertje

MuseLovertje

Dit gebeurt in Nederland ook, ik sta er niet van te kijken dus.
Als je ook kijkt naar wat er gebeurde in 1930, is het vergelijkbaar met nu.
Let me explain:
In 1932 was er een grote economische crisis, de inflatie hoog en veel werkeloosheid. Nu is het ook zo.
Uit angst kozen de Duitsers voor de extremistischere partijen omdat de huidige regering niet veel kon doen.
De schuld werd bij een bevolkingsgroep gelegd, en daar was iedereen dus tegen. Toen waren het de Joden, en nu, met Wilders enzo, de Marrokanen. Bij de volgende verkiezingen krijg je dus dat iedereen dus op de PVV gaat stemmen. En dan gaat het fout.
Ik heb er over nagedacht ja. En in Duitsland is hetzelfde gaande, overal in Europa eigenlijk wel.

Tezzie

Tezzie

Wow, hell als die Wilders aan de macht komt D:

VeroowRocks

VeroowRocks

Ik hoop maar dat het een fase is...
Ik heb een depressieve buurjongen van 24, met een hakenkruis op zijn kamer Shocked

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Het kan best een fase zijn, maar 1 op de 20 is toch wel griezelig veel.
En ik sluit me aan bij Wendy's Wilders theorie.
Populisme.

https://ladymoonlight.actieforum.com

Lady Stardust

Lady Stardust

MuseLovertje schreef:Dit gebeurt in Nederland ook, ik sta er niet van te kijken dus.
Als je ook kijkt naar wat er gebeurde in 1930, is het vergelijkbaar met nu.
Let me explain:
In 1932 was er een grote economische crisis, de inflatie hoog en veel werkeloosheid. Nu is het ook zo.
Uit angst kozen de Duitsers voor de extremistischere partijen omdat de huidige regering niet veel kon doen.
De schuld werd bij een bevolkingsgroep gelegd, en daar was iedereen dus tegen. Toen waren het de Joden, en nu, met Wilders enzo, de Marrokanen. Bij de volgende verkiezingen krijg je dus dat iedereen dus op de PVV gaat stemmen. En dan gaat het fout.
Ik heb er over nagedacht ja. En in Duitsland is hetzelfde gaande, overal in Europa eigenlijk wel.

Extreem rechtse partijen zijn in Duitsland en Oostenrijk in de gemeenteraden heel populair.

Maar de leden ervan worden regelmatig opgejaagd door anti- extreem rechts

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum