Lady Moonlight
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Lady Moonlight

Een forum voor echte goths.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Feminisme...

+8
Raiding Wolf
Spirit-of-nostalgia
MANOUK
Vampire
Lady Stardust
Tezzie
insanity-perdition
DarkRomantica
12 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 7]

26Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... do aug 27, 2009 11:52 am

Tree

Tree

ieder zijn ding niet iedereen heeft de zelfde ideeen, ikzelf ben gewoon realistisch, gelijkheid is vrijwel onmogelijk tegenwoordig. De "westerse" landen gaan opzich wel steeds meer de juiste richting op maar er zullen altijd vooroordelen bestaan tegenover het andere geslacht bewust en onbewust. Het is eigenlijk er nog niet de juiste tijd voor.

27Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... do aug 27, 2009 11:52 am

Raiding Wolf

Raiding Wolf

nou Tessa, wat heb jij te zeggen?^^

28Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... do aug 27, 2009 11:55 am

Raiding Wolf

Raiding Wolf

het is er allang tijd voor, het had gewoon nooit zover moeten komen

29Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... do aug 27, 2009 11:57 am

Tree

Tree

Raiding Wolf schreef:het is er allang tijd voor, het had gewoon nooit zover moeten komen

argumenten hiervoor...?

en zover moeten komen tja het ligt al zover terug dat het moeilijk is om te zien wanneer het ooit begonnen is dat "vrouwen het mindere geslacht zijn". Het zit er bij de meeste mensen nou eenmaal ingeprent, en de meeste mensen van tegenwoordig willen ook niet de moeite nemen om er serieus over na te denken.

30Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... do aug 27, 2009 11:58 am

Tezzie

Tezzie

Ik heb niks te zeggen (:?

31Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... do aug 27, 2009 11:59 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Hoe bedoel je dat?
Had het nooit zover moeten komen dat er ongelijkheid was?
Of had het feminisme nooit zover moeten komen?

Ik wil trouwens wel even melden dat de jaren 70 feministen een hoop bereikt hebben, en zelfs in 1918 waren protesten van vrouwen al genoeg om ons stemrecht te geven.
Dus waar wachten we dan nog op, als het nu nog de tijd er niet voor is?

https://ladymoonlight.actieforum.com

32Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... do aug 27, 2009 12:08 pm

Tree

Tree

we wachten eigenlijk er nog op tot alle vooroordelen (bewust of onbewust) vrijwel volledig weg zijn. En ja het gaat inderdaad steeds meer die kant op, en ja er is al heel veel bereikt, maar er is nog steeds een lange weg te gaan die moeilijk valt te bewandelen.

33Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... do aug 27, 2009 2:55 pm

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Daar heb je gelijk in ;]
Maar moeten vrouwen zich dan meer inzetten voor het feminisme of het over zich heen laten komen en wachten?

https://ladymoonlight.actieforum.com

34Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... do aug 27, 2009 2:59 pm

Lady Stardust

Lady Stardust

Ik denk dat ook (vooral onder vrouwen zelf) het schoonheidsideaal weg moet. Maar dat is lastig, want het is een instinct om goed uit te zien voor de andere sekse.

35Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... do aug 27, 2009 3:00 pm

Tree

Tree

wel dat is het dilema van het moment, want vooroordelen zijn vrij moeilijk weg te werken. Het enigste wat jullie eigenlijk moeten doen is gewoon laten zien dat jullie gelijk kunnen zijn, zoals nu gebeurt: steeds vaker op hoge posities terechtkomen etc. En inderdaad het schoonheidsideaal is iets wat een groot obstakel is.

36Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... do aug 27, 2009 3:12 pm

Lady Stardust

Lady Stardust

Grotendeels kan het me niets schelen hoe ik eruit zie en ben vaak make-uploos. En de enige keren dat ik op en top eruit zie is voor kostuumfeesten en die ene luie zondagmiddag waar ik mijzelf kan bewijzen dat er toch goed uit kan zien (oftewel een zelfvertrouwen-boost kweken).

Toch knaagt het soms als ik een gefotoshopte vrouw in een blad zie en het product dat erlangs staat wel heel aantrekkelijk wordt.

37Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... do aug 27, 2009 3:25 pm

Raiding Wolf

Raiding Wolf

ik ben opgegroeid in een gezin en op een basisschool waar de meiden altijd gigantisch voorgetrokken werden, vandaar raakt feminisme bij mij weleens een gevoelige snaar...

het is fout gegaan bij het ontstaan van de mens, mensen hebben heel vaak het gevoel dat ze meer of minder zijn dan een ander

veel mannen doen wss of ze meer zijn dan vrouwen omdat ze bang zijn dat de vrouw de macht neemt

38Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... do aug 27, 2009 3:44 pm

Tree

Tree

de angst bij mannen voor het feit dat vrouwen de macht overnemen, komt waarschijnlijk doordat vrouwen over het algemeen meer de tijd nemen bij beslissingen maken waardoor ze in theorie ook beter zouden moeten zijn in leidingeven. Mannen zijn er bang voor dat ze dan niet meer de baas kunnen spelen bewust of onbewust.

39Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... vr aug 28, 2009 3:48 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Morbid~Autumn schreef:Grotendeels kan het me niets schelen hoe ik eruit zie en ben vaak make-uploos. En de enige keren dat ik op en top eruit zie is voor kostuumfeesten en die ene luie zondagmiddag waar ik mijzelf kan bewijzen dat er toch goed uit kan zien (oftewel een zelfvertrouwen-boost kweken).

Toch knaagt het soms als ik een gefotoshopte vrouw in een blad zie en het product dat erlangs staat wel heel aantrekkelijk wordt.

Ik denk dat meer mensen daar last van hebben, ik draag ook weinig tot nooit make-up, en vind het prima om mijn haar slordig op te steken, maar soms knaagt het wel als je weer zo'n "perfect" iemand ziet.
Echt instinct, ik denk niet dat dat ooit kan veranderen ;]

En Tree, zijn vrouwen echt beter in leiding geven? Je zegt dat vrouwen langer doen om te beslissen en daarom een betere beslissing maken. Ik ervaar dat juist andersom, ik ben namelijk vrij impulsief wat beslissingen betreft.

https://ladymoonlight.actieforum.com

40Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... vr aug 28, 2009 4:15 am

Tree

Tree

In het algemeen welja, dat geld inderdaad niet voor iedereen. Mannen en vrouwen hebben beide hun plus en minpunten verschillend per persoon. In theorie zou het eigenlijk niet uit mogen maken, waarschijnlijk is het gewoon mannelijk instinct dat wij de baas willen zijn.

41Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... vr aug 28, 2009 4:51 am

Raiding Wolf

Raiding Wolf

ik denk toch dat zowel man als vrouw niet de capaciteiten hebben om de macht over de ander te nemen...

volgens mij zou de situatie niet anders geweest zijn als de vrouw van het begin af aan de macht had gehad

42Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... vr aug 28, 2009 4:52 am

Tree

Tree

waarschijnlijk zou er dan een omgedraaide wereld zijn geweest, en zou je mannen bewegingen hebben. Maar dat weten we niet want zo is het niet gegaan

43Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... vr aug 28, 2009 5:02 am

Raiding Wolf

Raiding Wolf

ik denk het wel, mannen en vrouwen zijn over het algemeen niet zoveel verschillend, het is vooral de invloed van de buitenwereld.

44Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... vr aug 28, 2009 5:27 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Daar heb je ook een punt.
Schoonheidsideaal wordt je bijv. gewoon opgedrongen.

Maar toch is het zo dat mannen meer de macht hebben in de wereld, en gaat dat nou zo slecht?
Natuurlijk, in sommige landen wel, maar soms heb ik ook het idee dat het wel aardig gaat hoor..

https://ladymoonlight.actieforum.com

45Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... vr aug 28, 2009 5:49 am

Tree

Tree

hmmm hier binnen nederland gaat het vrij goed, over de meeste andere landen hou ik maar beter mijn mond.

46Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... vr aug 28, 2009 5:52 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Verstandig ;]
Maar in NL hebben we ook nog wat vrouwen in de politiek, al zijn het er niet veel..

https://ladymoonlight.actieforum.com

47Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... vr aug 28, 2009 5:53 am

Raiding Wolf

Raiding Wolf

maar toch betwijfel ik of het beter zou gaan als een vrouw de macht zou hebben

48Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... vr aug 28, 2009 5:53 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Dat betwijfel ik ook, ik heb niet graag Rita als minister-president ofzo ;]

https://ladymoonlight.actieforum.com

49Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... vr aug 28, 2009 5:59 am

Tree

Tree

wel liever meneer wildehaar?

50Feminisme... - Pagina 2 Empty Re: Feminisme... vr aug 28, 2009 6:00 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Zeker niet.

Het ligt denk ik aan persoonlijkheid of je een goede minister-president kan zijn, of de macht kan grijpen ;]
En het ook nog goed kan doen.

https://ladymoonlight.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 7]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum